A design szerepe a csomagolásban

A design (tervezés, rajzolás) az alkalmazott művészetek legfiatalabb ága, amely kreativitást és anyag, előállítási megoldások és technológiák ismeretét követeli meg. Az industrial design ipari formatervezést jelent.

A természet a legjobb designer, jó példa erre a tojás. A tojás a csomagolás ősformája, amely a célnak megfelel, gazdaságos, anyaga környezetbarát, a legszükségesebb anyagmennyiséget használja fel, könnyű eltávolítani, megsemmisítése nem okoz gondot.

A csomagolás-tervezés szempontjai:

  • a gazdaságosság és környezet kímélésének szempontjait egyidejűleg figyelembe veszi,
  • szállítás, raktározás és árusítás követelményeinek megfelel,
  • a jelölések az élelmiszerkönyv előírásainak megfelelő,
  • a logisztikai folyamatban optimális szerepvállalás,
  • a termék üzenetének hordozása, marketingeszköz.

A csomagolás-tervezés a marketing egyik legfontosabb eszköze. Közvetíti a márka és a termék értékeit az eladás helyén, a promóciós és reklámhadjáratot követően is kifejti hatását. Hasonló termékek esetén, a csomagolás szerkezete és grafikája képes megkülönböztetni a terméket a versenytársakétól.